Soba cu clopote – 10


Dupa cateva zile de evoluat la lopata, drujba si ghidat buldozerul prin curtea pensiunii, am pus mana in sfarsit pe mistrie.
Asadar, am revenit dupa doua zile partial petrecute in jurul sobei.
In prima zi am zidit doua randuri din focar, catalizatorul si randul de deasupra. Urmeaza capacul dublu, am cumparat cele 4 samote inguste si una de rezerva. Catalizatorul e acea constructie din caramizi care aduce ca forma cu doi piepteni. E facut din samota ingusta, bucati puse alternativ una lunga-una scurta, printre care e fortat fumul si fluxul de gaze sa treaca. Acest catalizator inmagazineaza caldura si patreaza o temperatura ridicata la nivelul superioar al focarului, acolo unde ajunge aerul secundar, astfel incat gazele inflamabile se incalzesc si mai mult la trecerea prin catalizator si intalnind aerul secundar incalzit se vor aprinde. Aici va arde aproape intreaga cantitate de monoxid de carbon formand codoiul.

Am netezit interiorul focarului cu un burete imbibat cu apa, la ultimele randuri nu am insistat de teama sa nu misc zidaria.

10312013_12251+1_-0_-1_tonemapped 10312013_12249+1_-0_-1_tonemapped 10312013_12250+1_-0_-1_tonemappedIeri am continuat cu peretii din caramida ceramica, a fost treaba migaloasa pana mi-am dat seama cum asez caramizile deasupra randului care fixeaza usa. Sa fie trainic dar si frumos. Am ales sa fac un brau din caramizi iesite in afara cu 2 cm, peste ele, deasupra usii am pus o caramida zidita “pe muchie”, cu autograful unei pisici pe ea.

10312013_12253+1_-0_-1_tonemappedIncepe sa prinda forma! Imi amintesc ce dezamagit eram dupa primele randuri in care zidaria nu semana cu nimic, nu imi sugera ca ar fi baza unei sobe.

11012013_12256+1_-0_-1_tonemapped 11012013_12255+1_-0_-1_tonemappedAstazi refac stocul de lut si abia luni dupa amiaza am sa mai pot lucra.

Categories: Utile | Tags: , , , , , , , , , , , , , | 3 comentarii

Post navigation

3 thoughts on “Soba cu clopote – 10

  1. foarte frumos. pt ce volum de aer e facuta? pe unde are aerul secundar, de fapt pe unde intra?

  2. Multumesc de apreciere, astazi cred ca voi ajunge la forma finala.
    Calculul necesarului energetic s-a facut tinand cont de coeficientul de transfer termic al peretilor, tavanului si podelei, nu de volumul de aer. Soba trebuie sa incalzeasca aerul si sa ofere cantitatea de caldura ce se pierde prin pereti.
    Va incalzi un dormitor, o parte din hol, baia si un dressing. Puterea sobei va fi de aprox 2-3 kw, in functie de cantitatea de lemne arsa si numarul de focuri facute pe zi, maxim 2 a cate doua ore.
    Aerul care intra prin cenusar se imparte in doua, o parte intra prin gratar si reprezinta aerul primar pentru ardere, important la aprinderea focului, cealalta parte isi continua drumul pe sub focar ajungand in peretele dublu din spatele focarului, facut din samote inguste. Pe tot drumul se incalzeste astfel incat la intrarea in focar va fi preincalzit aprinzand foarte usor gazele rezultate din lemn.
    In timpul arderii cenusa se depune pe gratar astupand orificiul pentru aer primar, arderea facandu-se doar cu aer secundar.
    Sunt si focare fara gratar, doar cu aer secundar. Aceste focare insa folosesc lemne foarte bine uscate, eu voi folosi si lemne uscate doar cateva luni, nu uscate de pe un an pe altul…

  3. am inteles. multumesc mult si sa spui cum merge cand o pui in functiune.

Lasă un răspuns

Bloguieşte pe WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 81 other followers

