Frustrari


Vreau un semineu in living. Unul pe lemne, rustic.

Un semineu de colt, la o firma specializata, costa 1800-2000 euro, cu manopera si timp de executie 3-7 zile. Nu sunt dispus sa platesc atat.

Un mester incaseaza 1500-2000 lei pentru manopera. Nici asta nu sunt dispus sa platesc.

Il construiesc eu.

I-am stabilit amplasamentul, am cumparat cosul de fum (alta poveste) si am turnat fundatia semineului, solida, avand in vedere faptul ca toata constructia va cantari cateva sute de kilograme.

Am plecat sa cumpar un focar la un pret decent, nu la pret „romanesc”.

La Hornbach, dupa ce in urma cu 2 saptamani m-au asigurat ca au in stoc, 1600 lei, focar Ferlux 12 Kw, in urma cu 4 zile…epuizasera stocul.”Il puteti comanda, insa e nevoie de un avans de minim 20% si dureaza cam 2 saptamani pana ajunge la noi.”Bun…!

Astazi plec cu avansul, 1000 lei, dar inainte de Hornbach am trecut pe la Dedeman. Acolo un focar Chazelles de 14Kw costa 1700 lei. Merita diferenta. Chiar cand ma uitam la focar, vine un consultant si pune un bon de comanda pe el, apoi apare si un domn mai in varsta, clientul. A cumparat focarul, ultimul focar. Mai aveau un model, cu 500 lei mai scump.Consultantul ma asigura ca poate fi comandat doar daca e undeva in tara in vreun magazin, daca nu…va trebui sa astept un nou import.

Plec la Hornbach.

„Buna ziua, vreau sa comand un focar, am adus avansul, mai mult de 50 %.”

„Nu puteti comanda!” Si uite asa am aflat ca nu se mai comanda focare, o perioada sau pentru totdeauna, nu se stie daca vor mai avea acest tip, sau altul, etc. „Poate la toamna…”

„America matii Hornbach!”

Fug la Praktiker. Acolo un focarel…mititel…uratel…incompletel…pierdut intr-un raft.

Bricostore. La ei 2 modele de focar, ambele de 14 Kw, unul chiar la promotie, 1400 lei, celalalt 1700 lei.

„Iau unul din ele!”

„Dar nu le avem pe stoc!” Pai la ce faceti promotie looserilor, la ceva ce nu aveti? Atunci vand si eu uraniu, cu 10 lei kilu’, sau Miguri, sau bucati din Titanic, ieftin toate.

„Avem in Orhideea in Bucuresti, dar pentru un focar nu putem face comanda, doar sa mergeti sa-l luati de acolo!”

„Bravo ma!”

Inapoi in Dedeman.

„Sa facem o comanda…dar nu mai e niciunul pe stoc in niciun magazin, va trebui sa asteptati importul!”

„Cand se va face importul?”

Tacere…

Si uite asa sunt eu frustrat ca am nevoie de un focar, ca am banii in buzunar si ma uit la poze pe net. In loc sa fie negustorul frustrat, ca nu l-a scuturat pe fraier de 2000 de lei, ca pe langa focar mai luam cate ceva, sunt eu frustrat.

Cu asa manageri de vanzari o sa iesim din criza cu siguranta.

 

 

 

 

Categorii: Oameni si locuri | Etichete: | 9 comentarii

Navigare în articol

9 gânduri despre „Frustrari

  1. Cauta pe net si la Baumax si Ambient din Cluj-nu-i asa de departe Clujul.
    Succes!

    • Baumax are un focar frumusel, insa costa peste 4000.
      Am gasit un importator la Sf. Gheorghe, si altul la Tg. Secuiesc, 60 respectiv 80 Km. Pana la Cluj…300 Km, lunga cale…
      Sa vad ce zic importatorii. La ei am gasit preturi omenesti, chiar mai mici decat la Hornbach, tot importator de altfel. Numai tepari sunt in tara asta.

      Cosul de fum a fost alta incercare pentru mine. Shiedel, 100 euro/m liniar. Bun, imi trebuie 7 m, adica pretul unei masini micute, second. Si de la 700 euro am ajuns la 700 lei, cos de caramida ceramica, romanesc, pentru ca apoi sa gasesc un cos izbitor de asemanator, grecesc, importat, la pretul de 300 lei / 7 m. In ce lume traim? Pe „Misiunea casa” spunea un domn din Tm ca a cumparat cosul din Ungaria, 10 euro / m, si mi se parea absurd de ieftin, fata de 100🙂 Ei bine, se poate, lutul romanesc e scump tare.

      • Am vazut la Ambient, semineul Chazelles D70, la un pret cu cateva zeci de lei mai mare decat la Dedeman. E un pret bun, dar e cam departe pentru mine.
        Tocmai ce mi-a raspuns pe mail importatorul din Tg. Secuiesc. Amrita.ro
        O sa fac 80 km🙂

  2. Ar fi scump tare daca ti-ai zidi (horn independent) cosul de fum?
    Sau musai trebuie specializat fentru arzatorul aferent?

    • Daca l-as zidi din caramizi ar fi 2 probleme, pretul mai mare si cea mai importanta, spatiul interior al cosului. Pentru un bun tiraj, sectiunea interioara trebuie sa fie rotunda si cat mai neteda, astfel incat sa nu se depuna funinginea si nici condensul sa nu adere la spatiul interior. Magazinele specializate in construirea semineelor spun ca e musai sa cumperi cosul de la ei, altfel…altfel le scad vanzarile.
      In plus de asta cosul de caramida normala este si foarte greu, cam 180kg / m, trebuie o fundatie solida pentru el, Cosul cumparat de mine are greutatea de 45 kg / m, si e din ceramica speciala, nu argila. Si pentru cosul acesta am facut 100 km, dar si cu pretul benzinei tot a fost mai ieftin ca oricare altul.

  3. Nu o astept, nu mi-e prea draga iarna. Mai ales ca e atat de lunga in zona noastra. Inca nu am livingul amenajat acasa, doar 4 pereti de caramida, si pentru ca acum am inceput munca la el, si pentru ca la munte da bine sa vezi flacarile vii cand e ger afara, si pentru ca am nevoie de o sursa de caldura… vreau un semineu cu care sa incalzesc aproape tot parterul.
    Caldura in toata casa si vinul fiert, parca se mai inmoaie gerul…🙂 Am cani de lut pentru vinul fiert, si o ulcica, de la Horzu cumparate.
    Doamne ajuta!

  4. Am si vazut”filmul”plimbatului pentru cumpararea unui semineu…sigur eu zambesc,dar stiu ca nu ti-a fost tocmai usor cu astfel de oameni… sigur vei rezolva problema intr-un fel…asta din cauza ca ai deja canile pt vin…Succes!! ))

    • Canile asteapta de vara trecuta, doar doua au primit „botezul” vinului cu scortisoara.
      Joi voi merge la Tg. Secuiesc, la un importator, sa iau un focar ceva mai evoluat si…mai ieftin. De la comercianti seriosi. Ma plimb 80 Km, nu-i bai.
      Am dat sfoara-n tara prin vecini, ca trebuie 4 oameni si un bidon de bere ca sa-l aduc in casa!🙂

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

