Targoveti


9 August, targ la Bran…

Va rog sa ignorati fundalul fotografiei, vestutele sunt importante!

Categorii: Oameni si locuri | Etichete: , , , , , , | 19 comentarii

Navigare în articol

19 gânduri despre „Targoveti

  1. Asemenea târguri se pot vedea din ce în ce mai rar.
    Îndrumările sunt deosebit de folsitoare… 🙂

    • Da, nu e tocmai un iarmaroc, au dat navala „pietarii” printre negustori. Vor urma „Zilele Branului” si „Ravasitul Oilor”, atunci vor fi si tarabe mai interesante, cu ceramica, picturi, hand-made-uri. Sper sa pot ajunge si atunci, de fiecare data am cumparat cate ceva, ieri am luat doar un biet zurgalau cu 4 lei…

  2. De acord cu Peter, in majoritatea acestor targuri sunt numai tigani care vor sa te pacaleasca.Din pacate acele targuri vechi si adevarate simboluri ale Romaniei(mai bine zis a puterii de munca) au disparut de mult si asta nu ne adauga decat o bila neagra printre multe altele.
    Va recomand si zilele comunei Cosesti, jud. Arges(Festivalul Tuicii).Nu este foarte mare, dar zona este frumoasa, iar pe langa chioscurile pline cu bijuterii(mai mult false cred) se mai zaresc si chioscurile traditionale:-cele cu butoaiease(foarte frumoase),-mai este un magazin unde cativa copii fac cani/vase din lut,-un loc unde se face tuica etc etc.

    • Globalizarea asta ne afecteaza pe toate planurile. In orice iarmaroc sau piata gasesti lucruri de import si fake-uri. Am fost in Horezu, chiar la intrarea in oras sunt tarabe si magazine cu obiecte traditionale facute din lut, vase statuete, mici cadouri, insa printre ele am gasit rogojine de bambus chinezesti. In plus de asta erau si vestitele chiciuri din toate pietele.
      Am cumparat un vas de lut pentru sarmale si cateva ulcele de atarnat in perete, plus un set de cani pentru vin fiert. Venit la Bran, le-am gasit si aici, in bazarul castelului. Daca merg la Peles, le voi gasi si acolo, ca si in Dobrogea, Moldova, etc. Nu mai au farmec….

  3. Pai gasesti de toate acolo:bijuterii pentru Joiana, vestute (pe cuvant ca nu te-ai uitat la fundal cand ai facut poza? )… Cel mai mult mi-au placut oalele alea teflonate ultramoderne.😀
    Acum , lasand gluma la o parte , cea mai buna papa se face in vase de lut sau din tuci, deci stiu oamenii aceia ce vand.

    • M-am uita la fundal cand am incadrat, am cateva cadre acolo cu sau fara fund al fetei…
      Ai dreptate in privinta mancarii, insa in acest targ nu era nicio ulcica (nu e specificul zonei), singurele vase pentru bucatareala erau acele ceaune de tuci, vopsite cam…bronzat! Singurele lucruri legate de targ au fost bijuteriile pentru Joiana, hamuri si harnasamente, palariile si caciulile, si vestute cu fundal, tuciurile si hainele de zeghe. In rest…chestii din piete. E un targ traditional, istoric as putea spune, si putem cumpara din el …peruci si Hanna Montana….
      Astept Zilele Branului sa pot cumpara ceva. Anul trecut am cumparat ceramica, un clopotel frumos pe care-l folosesc in bucatarie atunci cand e masa gata, cateva placute ceramice, cu modele florale, acum atarnate in hol, si alte cateva vase frumoase.

      • Nici eu nu agreez prostioarele si chinezariile. Din cand in cand vin si aici mesteri populari. Ultima data mi-am luat o oala de lut cu capac, pentru pus lapte la prins. Imi amintea de oalele bunicii pe care le smantaneam in vacantele de vara.🙂 E foarte utila si acum.

  4. Minunate fotografii,cărora prelucrarea sepia le măresște efectul în mod considerabil!Mi-au plăcut din totdeauna piețele\târgurile de acest fel.Frumoasă serie de fotografii ai realizat.

  5. Probabil evenimentul a fost in zona aceea dinainte de castel, nu? La Ravasitul Oilor tot asa este?

  6. E o zona numita „piata” locul unde se fac targurile, situat inainte de Inima Reginei, locul unde se organizeaza Ravasitul. La ravasit e un picut mai traditional, e un concurs al crescatorilor de animale, spectacol folcloric, insa locul de unde poti cumpara obiecte traditionale este parcul din Bran, in acea perioada se umple de corturile mestesugarilor. La Inima Reginei poti cumpara de-ale gurii, branzeturi, pastrame, carnaciori, etc si poti consuma vesnicii mici, dar si bulz la gratar si pastrama.

    • Mmmmmmmm. Asta e sadism sadea!😀😀😀 Bulz, pastrama, presupun ca branza de burduf si in cetina de brad… De-aia m-as muta eu la munte , dar deocamdata nu se poate.

      • Am fost chiar bland Oana.🙂
        Mai e si casul afumat sau crud si dulce, telemeaua nesarata, branza in coaja de brad ce se impaca de minune cu rosiile dobrogene…mmmm 🙂

        • 😀😀😀 Vad ca esti bland in continuare. Cas afumat zici,ai? Poate te trezesti cu mine la poarta sa ma duci sa-mi cumpar!😀
          Ma bucur ca tii la gluma! Ultima data mi-am luat ditamai cetina cu branza de la Bran (anul trecut). Merge si cu rosii, dar e super si cu mamaliga.

          • 😀 Sa dai un chiot ca e Nana libera in curte!😀
            Am un furnizor de branze, e proprietar de stana.
            Cetina aceea e coaja de pe trunchiul bradului🙂 , se recolteaza primavara de obicei, atunci cand e plina de seva si e mai elastica. Pe la noi cetina se spune la frunzisul rasinoaselor, acele ace mititele. E o intreaga lupta intre ecologisti si producatorii de branza in coaja de brad. Primii spun ca se distrug brazii si ofera ca alternativa impachetarea branzei in rumegus de brad sau ace de brad. Eu nu stiu ce sa zic… mor brazii in felul acesta, insa cei multi mor atinsi de drujba…

  7. Branza in cetina e denumirea generica. Stiu ca brazii plang cu lacrimi de rasina cand li se taie coaja, dar e asa de gustoasa branza preparata astfel… Unde-s ecologistii sa citeasca asta?😀 Sincer,daca s-ar interzice fabricarea ei nu m-as supara pentru ca unui brad ii trebuie multa vreme sa creasca.
    Cetina cetina adevarata e super pentru pus cortul pe ea. E mai moale si mai confortabil pe patura de ace de brad. Mmm…si pentru pus in focul de tabara ca sa scoata scantei.🙂

    • Aa si ca ingrasamant dar informatia asta iese din spfera distractiei de-asta n-am amintit-o.🙂 Si gata, tac ca te-am zapacit. Adica ma opresc din scris.
      Zi frumoasa sa ai!

  8. George, ce coceau aceia pe frigaruie? :blink:
    Minunate pozele- si felul in care le-ai prelucrat…

    • Hapi, nu stiu prea bine, nu m-am apropiat prea mult, cand ma uitam intr-acolo ma lua asa o furnicatura de pe sira spinarii pana la genunchiul stang! O pastrama…ceva…

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

