Noaptea Perseidelor


Pus in tema de catre Oana am trecut la vanarea Perseidelor! Pe dealul din spatele casei, cu catel (doi), trepied si bateria incarcata, am constatat prezenta unei luni mari si pline, cam de marimea unei farfurii din setul pentru cafea, care lumina atat de bine incat a trebuit sa cercetez bolta senina ceva vreme pana am zarit prima stea. In plus de asta, fiind august si weekend, luminile moeciului straluceau mai ceva ca la Craciun… numai bine de pozat stele.

Si pentru ca nu mai am telecomanda, am putut expune maxim 30 de secunde…

Aproape de miezul noptii am renuntat la fotarea perseidelor si am intrat in casa cu gandul sa ma trezesc la 2.30 cand va fi apogeul. La ora 1 ies pe balcon si constat ca o perdea subtire de ceata invaluie totul, vedeam cerul si stelele dar asa…blur…

…si un crop mai „detaliat” !

Categorii: nocturne | Etichete: , , , , , , , , , | 22 comentarii

Navigare în articol

22 de gânduri despre „Noaptea Perseidelor

  1. Frumoos! Am fost si noi azi-noapte la vanatoare de stele, de pe la 12.00 la 1.00, intre un lan de porumb si padurea Garboavele, undeva la 17 km de Galati.🙂 Danut adormise in masina, dar Cristi a stat linistit pe o patura, langa mine sa urmareasca stelele cazatoare. Luna era mare si galbena, dar nu a constituit un impediment pentru ca in jur nu era niciun bec. Dupa cum ma asteptam n-am reusit sa le fotografiez, dar mi-a placut spectacolul ceresc.
    Multumesc pentru fotografii!

    • Cu mare drag Oana!
      Ati fost privilegiati, la noi s-a instalat ceata si nu a plecat pana la rasaritul soarelui, e diferenta mare de clima. Daca era senin probabil as fi urcat pe deal, dar vremea s-a impotrivit. Ma pregatesc pentru anul viitor!🙂 Cumpar telecomanda pana atunci🙂
      Asta e o fotografie de la inceputul iernii, cu expunere de 30 de minute🙂

      • Uau! Chiar ca se invarteste!🙂

        Mi-au spus niste amici ca nu-s in toate mintile sa imi iau mama si copiii noaptea, pe camp, langa padure… Pai asa e mai interesant,nu? In plus nu cred ca avea ce sa ni se intample. Sunt lupi si mistreti in padure, dar aia nu ataca asa oricum, iar masina era la indemana.

  2. Superbe fotografiile!

  3. Sunt frumoase fotografiile. Am stat ceva pe-afară aseară, dar începuse să se înnoreze şi n-am apucat să văd nimic. Dar am văzut totuşi câteva foarte clare, mari, în serile trecute.
    Excelentă fotografia cu expunerea de 30 de minute. Îmi propusesem să învăţ cum se face (eu sunt mai începător la acest capitol), mi-am adunat o grămadă de manuale, dar tot am amânat-o.

    • Inca nu sunt expuneri reusite, vreau sa testez intr-un loc fara lumini parazite (becuri, faruri), ideal undeva pe munte, cu cateva repere stancoase in cadru.
      Exercitii foarte multe am facut acasa sau langa sosea, pozand farurile masinilor in mers. Daca sunt masini multe, 15-20 de secunde sunt suficiente, poate chiar mai putine…. Am in gand o asemena fotografie facuta pe Transfagarasan…🙂

  4. Perseida in prim plan – tulburatoare
    Si ultima fotografie………

    • Da da, tulburatoare! Parca-i pozata in mlastina, tulbure!
      Las ca plec pentru vreo 7 ani in Tibet, sa pozez cerul, am inteles ca-i atmosfera mai clara acolo!
      Ma intorc saptamana viitoare cu alte poze!🙂

      p.s. asa cum ai remarcat, pozele sunt jalnice! Cand vrei sa plangi si nu ai un motiv… te uiti la pozele cu perseidele mele si ori te apuca plansul cu suspine, ori te buseste rasul!

      • Maaai, chiar sunt faine. Avand in vedere ca eu nu sunt capabila sa pozez nici macar un copac dintr-un unghi interesant , pozele tale cu stele mi se par fantastice
        Dar nu mai bine mergi mai intai la Santiago de Compostela sa faci basicute la picioare si abia apoi in Tibet?

        • Of Of mai Hapi!
          Noroc cu Vichi, nu stiam nimic de Santiago acesta! Cum care Vichi? Vichipedia!😀

          • Nici eu nu stiam (dintotdeauna) , cred ca in general catolicii fac acest pelerinaj…..sper sa nu ma insel……..Citisem intr-o carte a lui Paolo Coelho despre Camino…..
            Apoi anul asta, o persoana draga , fooooarte ocupata intr-ale dreptului si care nu-si luase concediu de multi ani, mi-a spus ca pleaca 2 luni la ….Santiago de Compostela
            In septembrie am sa o rog sa imi dea poze si un fel de…..interviu sa postez pe blog

  5. 😀😀 Am vazut ca mai ai un pic si aduci un sac de cenusa sa ti-l torni in cap. E ok faptul ca ai facut aceste poze. Stiu cat de dificil sunt de realizat. E normal sa doresti sa te autodepasesti. Daca nu am incerca sa facem lucrurile din ce in ce mai bine n-am mai evolua.🙂
    Transfagarasanul e super pentru facut poze. Cu trotineta mea de aparat am fotografiat pe acolo o turma de oi care parea stampilata pe munte , lacul, cabana, cascada, bineinteles , iar cea mai simpatica poza a fost o limba de zapada in forma de peste.🙂 Presupun ca stelele prinse de la altitudinea aceea ar arata nemaipomenit.

    • 🙂🙂 Astept sa faca semineul ceva cenusa…pana atunci poate imi trece…🙂
      Am facut fotografii mai interesante cu bolta instelata, de pe balcon, in timp ce incercam sa pricep ce inseamna fotografiile de noapte…
      Pe Transfagarasan mi-ar placea sa ajung cu masina, si apoi sa o iau la picior, eventual sa raman cu cortul pe undeva si daca e senin noaptea va fi superb. Cerul e mai aproape. Si mi-ar placea sa surprind drumul sinuos cu cateva masini pe inserat; cu o expunere mai lunga ar aparea in fotografie un munte pe care curge un „rau” de lumina!
      Am gasit un exemplu!🙂
      http://photo.net/photodb/photo?photo_id=13775632&size=md
      Iar daca nu ar fi asa intuneric s-ar vedea si detalii pe versantii muntosi!

      • Frumoasa fotografia cu Transfagarasanul! Sigur vei reusi sa faci si tu asa ceva.
        Nu uita de haine groase cand ajungi pe acolo pentru ca , presupun ca stii, vara gasesti zapada pe varful muntelui.
        Mi-ai dat o idee.Trebuie musai sa vad in ce stare e minunatul meu cort. Pana acum nu i-am luat pe pici la plimbare cu cortul, dar de-acum spun c-ar merge. Nu pe Transfagarasan , ci aici prin apropiere. Cred ca in Muntii Macinului ar fi ok pentru inceput.

        • Am vazut fotografii superbe facute in Macin. Si pe mine ma bate gandul sa urc la Omu, insa sunt cam aglomerat acum. Sper sa nu vina zapada prea curand sa pot sta in cort si sa surprind apusul si rasaritul. La vf Omu, dimineata devreme, vin caprele negre aproape de cabana. E ceva deosebit sa le vezi ca niste fantasme inainte de rasarit, destul de aproape, pentru ca apoi sa se retraga in locuri insorite, mai la distanta. In urma cu cativa ani, un meteorolog de la Omu le-a adus cativa bolovani de sare, in acest fel le-a atras sa vina in fata statiei, in fiecare dimineata; si chiar acceptau prezenta lui in apropiere.

          • E frumos in Muntii Macinului. Cateva detalii gasesti aici :
            http://parcmacin.ro/
            Am niste oameni dragi la Macin. Am fost cu ei in rezervatie. E interesant peisajul, dar trebuie sa ocolesti stancariile pentru ca poti avea ocazia sa te intalnesti cu tanti vipera. Omu=obiectiv pentru alt an. Daca ajungi acolo vrem sa vedem poze!🙂

  6. Pingback: Life in Picture (2)-Gloria și … « Tu1074's Blog

  7. Ce pot sa spund decat superb.NASA nu-i nimic. :))
    Ai un aparat perfomant de fotografiat daca le-ai prins asa clar, am incercat si eu, dar nu aveam decat telefonul la indemana.Si ce sa faci cu o camera de doar 3,2 MP?

    • Sa nu exageram Theodor! Sunt cel mult interesante!
      Cei 3.2 MP ar fi suficienti daca ar avea lentile bune in fata, dar cu o lentila de 2mm in diametru nu poti face fotografii…
      Sa nu mai vorbim de distanta focala de 2-3 mm si lipsa atator elemente optice.🙂

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

