Semineu – Grinda superioara si racordarea la cosul de fum


Credeati ca m-am pus pe tanjala? He he, nu! Cosul de fum are 4 m inaltime, focarul are imbracamintea terminata si chiar am facut un foculet mic sa verific tirajul.

In rezumat, ar fi cam asa:

Din aceleasi caramizi refractare inguste, ca si la grinda inferioara, am taiat pe lungime astfel incat sa ramana fiecare caramida de 8 cm latime, iar bucatile rezultate le-am taiat in 2 bucati simetrice, usor in diagonala. Bucatile rezultate au fost aliniate si fixate la capete cu bucati de lemn prinse cu holtzsuruburi, dupa care cu flexul am taiat un sant cam de 2 cm adancime si 2 cm latime.

Din cateva bucati de osb am facut un cofraj-suport pentru caramizile taiate, le-am armat in santul taiat cu o bucata de otel-beton de 12mm diametru si le-am lipit cu CM11.

Grinda de caramizi nu trebuie lipita de focar, intre caramizi si peretele focarului am pus o bucata de osb de 12mm pentru a lasa un spatiu liber; aceasta bucata am scos-o dupa intarirea adezivului. Am folosit caramizi puse deasupra grinzii pentru a mentine caramizile refractare lipite de cofraj. Am folosit aceleasi distantiere de 8mm ca la grinda inferioara.

Cosul de fum a ajuns la inaltimea la care trebuie racordat semineul. Am trasat cu un creion pe peretele exterior un cerc exact in locul in care trebuie racordat semineul si am gaurit peretele casei cu bormasina cu percutie. Cosul de fum a avut o caramida prevazuta cu orificiu lateral pentru racord, insa acest orificiu era de 15cm diametru. Pentru ca nu am gasit meseriasul care sa faca o reductie de inox, am marit orificiul caramizii de la 15 la 18cm, polizand cu flexul cu disc diamantat de jur imprejurul orificiului initial. A rezultat muuult praf dar si un orificiu de 18cm diametru. Am fixat in cos racordul flexibil de inox, l-am izolat cu mastic special rezistent la temperaturi inalte dupa care am continuat zidirea cosului de fum, acum are 4m inaltime.

Evacuarea semineului este putin conica astfel incat racordul flexibil s-a fixat fortat. Chiar si asa am uns cu chit refractar interiorul racordului pe portiunea care va face legatura cu focarul.

In lateralele grinzii de caramizi refractare am mai zidit un rand de caramizi pline, pozitionate cu 2 cm mai in exterior, pentru un aspect mai placut. Ca si in cazul grinzii inferioare, rostul dintre caramizi a fost finisat tot cu CM11 iar dupa intarirea partiala a adezivului am spalat caramizile cu un burete si multa apa curata.

Asa arata acum!

Este functional, am aprins cateva bucati subtiri de brad in el ca sa verific tirajul. Arde perfect, reglajele de tiraj functioneaza. In acest moment prioritatea o constituie terminarea cosului, mai am 3 m de zidit si izolat cu bca.

Multumesc Domnului Nicolae Helerea, Piatra si lemn.ro, pentru suport si sfaturi.

Categorii: Utile | Etichete: | 7 comentarii

Navigare în articol

7 gânduri despre „Semineu – Grinda superioara si racordarea la cosul de fum

  1. Pingback: Life in Picture(4)-Captivă. « Tu1074's Blog

  2. Cu lucrarea asta m-ai dat gata! Tot uitându-mă, am mai învăţat câte ceva.

    • Sa sti ca nu a fost atat de greu pe cat pare. Si eu am crezut ca va fi o lucrare laborioasa; credeam asa si datorita onorariului pe care il cer anumiti mesteri. In momentul de fata poate sa functioneze, fara randamentul maxim din cauza ca nu e terminata imbracamintea in partea superioara, hota pe unde va iesi aerul fierbinte.

  3. E bine ca ai pus poze cu toate fazele construirii…poate vad si cei care cred ca te incalzesti asa „de-a gata”…sau chiar nu stiu ce implica o astfel de lucrare…sa-ti fie cald la iarna!🙂

    • Si eu am urmarit fazele construirii pana am inteles ce trebuie facut, cele mai detaliate si clare indicatii le-am gasit pe piatrasilemn.ro. Am facut fotografii si am povestit evolutia lucarii tocmai pentru a veni in ajutorul celor ca mine, care vor sa construiasca un semineu fara a apela la o firma sau meserias. Nu e foarte complicat dar nici floare la ureche

  4. Vaaai, mie imi pare foarte complicat! Dar e bine ca duci la capat un lucru inceput de tine………si mai ai si oameni care te ajuta si te sustin cu indicatii……….

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

