Alpinism utilitar


Categorii: de sus, Utile | Etichete: , , , , , , , , | 27 comentarii

Navigare în articol

27 de gânduri despre „Alpinism utilitar

  1. Cred ca nici ai tai n-au avut habar cat de sus poti sa te cocoti. 🙂

    • Asa e, vorba cantecului!
      Mama mea e autoare pozelor, a durat ceva vreme pana s-a obisnuit sa se uite la mine :). In urma cu 2 ani i-am aratat niste fotografii in care eram pe o tiroliana intre doua stanci. I-a fost rau in acea dupaamiaza! 🙂
      Multumesc pentru dedicatie!

      • Cu drag! Inseamna ca mama ta e un fotograf bun. 🙂
        Stai linistit si mama mea a facut atac de panica atunci cand am parcat masina pe 3 roti (a patra n-avea nimic sub ea , era rapa). Dar daca numai acolo era loc… Acum s-a obisnuit.

  2. Uite că nici cu… alpinismul nu le am. În tinereţe erau să-mi rămână neuronii pe-un versant, la o coborâre pe coardă (s-a rupt o coardă, noroc că aveam cască şi ca protecţie a doua coardă!), şi de atunci am zis adio la sportul ăsta!…

    • Si eu il practic doar de nevoie, nu plec special sa ma catar, nici nu am echipament propriu dar va trebui sa-mi cumpar; e bun la casa omului, mai schimbi un bec si te asiguri in coarda, mai esti nevoit sa sari pe fereastra cand auzi pe cineva la usa… de frica hotilor, nu din alt motiv 😀

  3. Pingback: Oglindă oglinjoară. « Tu1074's Blog

  4. Da, aici cred că ai dreptate, uite – la asta nu m-am gândit! :))

  5. Pingback: Recomandare pentru galateni si nu numai « Diverse diversificate

  6. O seama de nazdravanii faci si tu, observ ca te pricepi sa faci diverse treburi, gospodar domne, bravo!

  7. razvy

    ati construit cosul cu caramida kebe?
    ce diametru are interiorul, sunteti multumit de el
    semineul ce gura de iesira are
    m-ar interesa si pe mine ,daca condenseza ?

    • Da Razvy, cu caramida Kebe am construit, diametrul interior 18cm, la fel ca si evacuarea semineului. Am cumparat si o caramida pt racordare insa avea diametrul racordului de 15 cm, aveam de ales intre reductie de inox si marirea diametrului; asadar am optat pentru marirea diametrului, lucrare executata cu flexul.
      Cam jumatate din inaltimea cosului este izolata cu bca de 10 si 7.5 cm, pe aceasta portiune sigur nu condenseaza. Partea care a ramas neizolata (din motive de timp la acea perioada), cu siguranta face condens insa acesta nu a ajuns sa curga prin orificiul de la baza cosului, in concluzie condensul trebuie sa fie destul de neinsemnat, insa exista. Spun asta pt ca a aparut o fisura sau un orificiu in adezivul dintre caramizi si pe acolo s-a format o dunga neagra, scurta, doar pe lungimea unei caramizi (33cm).
      Cum vine dezghetul peste noi am sa termin izolarea cosului pe toata lungimea lui.

      • razvy

        multumesc pentru raspuns, cosul meu va fi pe interior , si pleaca de pe placa de la etaj , ce iese din mansarda o sa-l izolez cu vata bazaltica, am gasit o oferta buna ca pret la curtea de arges 16 lei pe element, spe deosebire de altii, de ex in sibiu mi-a cerut 33 de lei pe element deci dublu , din pacate asta este romania, daca nu te informezi bine poti lua acelasi element la pret dublu
        ma gandesc ca si la celelalte sisteme sunt foarte umflate preturile. ex gen effe, schiedel,helios etc
        acest cos il voi folosi tot la un semineu si m-am gandit sa plec cu el de pe placa de la etaj ,iar racordarea sa o fac in camera prin placa, asa ma gandesc, ca recuperez mai mult caldura care s-o pot transefera in dormitorul de sus

  8. razvy

    multumesc pentru informatii, cu ce adeziv ati lipit caramizile?

  9. teo

    De unde a-ti cumparat caramida ceramica de cos?

    Sunt din brasov.

  10. Salut George,
    am si eu o cabanuta de lemn, cu o soba de teracota. vreau sa construiesc un horn ca al tau si vroiam sa intreb daca l-ai fixat cu ceva de cabana. la baza i-ai facut un soclu de beton? cum il cureti? Multumesc mult! zi faina, Geta

    • Salut Geta,
      scuze de intarziere, am fost cateva zile plecat, fara internet…
      Hornul este construit din elemente Kebe, l-am ridicat foarte usor si repede, 3 elemente / metru.
      La baza am construit o fundatie de beton, 60x60cm sau chiar mai mare, cu adancimea de 50cm, cred, nu mai tin bine minte.
      Peste fundatie am zidit un fel de soclu din caramizi mari, formand un patrat gol in interior. In acest gol am turnat iarasi beton. a urmat primul element de horn, in interiorul caruia am turnat beton, apoi am zidit hornul pana sus.
      Pentru curatare am montat o usa de vizitare in elementul imediat urmator celui plin cu beton. La baza hornului, chiar sub usa de vizitare, am facut un picurator dintr-un profil de rigips, pe care l-am lipit cu adeziv de caramizi si am modelat interiorul hornului astfel incat condensul format sa se adune la baza si sa fie evacuat prin acest profil.
      Deocamdata nu e ancorat de casa, va fi dupa ce ii fac termoizolarea, eu voi face cu bca, poti face si cu placi de vata bazaltica.
      Spor la treaba!

      • Multumesc!
        raspunsul a venit la fix. Maine primim si noi elementele Kebe. picuratorul e din profil metalic rigips? ca doar asa mi-l pot inchipui 😉 uza de vizitare ai lipit-o cu acelasi adeziv cu care ai lipit caramizile? Poate iti par stupide intrebarile, dar e primul horn 😉
        Multumesc inca o data, experienta ta ne-a dat curaj sa facem si noi hornul cu Kebe.

        Cu drag,
        Geta

        p.s. pozele de pe blog sunt…GROZAVE!

        • Ma bucur ca te pot ajuta.
          Din profin UD e facut picuratorul, usor largit sa acumuleze mai usor condensul.
          Usa de vizitare nici nu am lipit-o, am taiat destul de fix orificiul in peretele hornului si a intrat putin fortat, sta pe pozitie destul de bine.
          Nu aveti de ce va teme. Se zideste usor si repede. sa aveti grija ca pe interior, dupa fiecare element adaugat, sa neteziti adezivul care va iesi dintre caramizi. Asa nu va influenta curgerea fumului si nici nu va acumula condens.
          Va sfatuiesc sa verificati planeitatea elementelor zidindu-le fara adeziv, cateva, sa fiti siguri ca nu trebuie puse intr-o pozitie anume, ca sa iasa perfect drept hornul. Pe o latura, elementele au imprimata o serie de fabricatie, asta o luam ca reper cand le pozitionam.
          Eu am zidit cate 3 sau 4 elemente pe zi, sa fiu sigur ca nu se va strica sau din gresala voi misca elementele deja zidite, dupa ce a inceput adezivul sa se intareasca.
          Spor la treaba! 🙂

  11. Caramizile preformate pe care le-ati utilizat in constructia cosului de fum nu sunt pentru cosuri de fum, ci sunt pentru canale de ventilatie. Ceramica din care sunt executate caramizile au o conductivitate termmica foarte mare si permite aparitia condensatului in cantitati foarte mari ( creuzot). Durata de viata nu este foarte mare mai ales ca il folositi pentru seminee careu au temperatura gazelor are foarte mare. In ceea ce priveste izolatia de la baza cu BCA, insasi BCA-ul este un material cu oarecare conductivitate, mai scazuta dar o are si nici macar nu este termorezistent cum scrie pe unele etichete. Trebuie montata o bariera termica foarte eficienta la temperaturi ridicate ex. Kwool, sau vata minerala bazalltica, cca 50 mm sau chiar placa de silicat de calciu. In experienta mea am vazut o gramada de cosuri care chiar foarte robuste au transmis caldura la parte lemnoasa si au generat incendii. In Germania chiar in laborator s-a constatat ca transmiterea caldurii de cca 80 de grade a facut sa se aprinda lemn din structura casei aflat la cca 50mm distanta ( deci nu in contact direct). Intotdeauna se fac protectii duble sau chiar triple intre partea de constructie cat si cea de cos de fum cu straturi de izolatie din categoria de imflamabilitate A1. Apoi din punct de vedere seismic sau al vibratiilor, iin cosurile de fum din elementi ceramici si mantale din BU ( beton usor) se introduc armaturi metalice in lapte de ciment. O astfel de structura se poate curba, frange dar nu poate cade jos. Sunt multe probleme in aceste sisteme de cosuri de fum si pentru ca am citit acest articol din intamplare am decit sa explic cateva dintre problemele care pot avea consecinte grave.
    Daca dorit insa mai multe detalii si chiar fotografii va stau la dispozitie.
    Cu respect
    ing. Dragut Claudiu – cosar autorizat si constructor de sobe, seminee si cosuri de fum
    tel: 0726617061
    dragutclaudiu@yahoo.com

    • Multumesc pentru intentie si lamuriri, insa….
      Am folosit elemente Kebe, speciale pentru cosuri de fum. Nu Brikston, care sunt asemanatoare insa nu sunt indicate in acest caz. Elementele Kebe sunt construite special pentru cosuri de fum ,au si caramizi de racordare. Sunt oarecum asemanatoare cu elementele Effe, din acelasi material si asemantoare in sectiune.
      Armarea se poate face cu cornier pe colturi ,iar dublarea se poate face cu bca sau vata bazaltica.
      Mi-am facut temele, nu sunt profesionist dar am studiat inainte sa ma apuc de treaba.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

