Semineu – aproape de final


In ultima saptamana am montat peretii de rigips, ieri am trecut la chituirea rosturilor iar de astazi am si fereastra montata in living. Drept urmare am putut scoate peretele de polistiren ce despartea livingul de locul de luat masa.

Inainte de asta am decupat o usita mica prin care treceu pisicile, ce distractie a fost…

Asadar am trecut la testarea semineului. A inceput sa emane caldura foarte repede, insa si miros de vopsea arsa, cu toate ca l-am mai aprins cand nu era fereastra si se aerisea usor. Acum stau cu fereastrele deschise si focul arzand lenes. O sa mai treaca ceva vreme pana cand se va arde si nu va mai mirosi, am sa-l aprind ziua si o sa stau cu ferestrele deschise, n-am alta solutie.

Multumesc de sfaturi Domnului Nicolate Helerea, piatrasilemn.ro

Categorii: Utile | Etichete: , , , | 11 comentarii

Navigare în articol

11 gânduri despre „Semineu – aproape de final

  1. Incepi sa te simti „acasa”,la vederea focului.Mai lipseste un vin fiert mic si s-a rezolvat problema.
    Da, peste rigipsul ala pui ceva lemne sau pietre? Ca arata ca naiba asa,

    • Ai dreptate, si eu ma simt mai „acasa” acum. O sa vina si vremea vinului, deocamdata mai e de lucru…
      Am lasat rigipsul la vedere pentru ca vreau sa verific partea interioara a hotei dupa cateva focuri, vreau sa vad etansarile facute la saltelele de vata bazaltica si racordul cosului de fum. Dupa ce ma conving ca e ok voi chitui imbinarile si voi acoperi rigipsul cu tencuiala decorativa. Partea inferioara, acum de caramida, va ramane asa pana la primavara din motive de buget, apoi o voi placa cu piatra (cam 200 lei mp). E frumoasa si asa, deocamdata voi cosmetiza rosturile dintre caramizi, voi pune polite de lemn pe bancutele laterale si voi placa cu baghete decupate din caramida podeaua spatiului gol de sub focar, loc destinat lemnelor. O sa pozez si aceste etape.

  2. Iese foarte bine, dupa ce am vazut si pozele si comentariile. George, ai muncit nu gluma, de laudat🙂 Felicitari!

    • Multumesc Adrian!
      A fost ceva de munca si mai e, dar fara graba o sa le termin rand pe rand. Si mie imi place cum iese, o sa fie si mai bine dupa ce zugravesc peretii si pun dusumeaua de brad.

  3. Felicitari, arata bestial!
    Exact ca un semineu din reviste. Imi place acel coltisor !

    • Sarumana! Si mie imi place, acu’ numai in jurul lui imi fac de lucru!🙂
      O sa fie mai frumos cand va fi dusumeaua montata, zugraviti peretii, hota semineului chituita si imbracata cu tencuiala decorativa iar bancutele vor avea blaturile de lemn puse si prevazute cu cate o pisica lenesa.

  4. cristi

    am cumparat un semineu , l-am montat , adica ammontat cosul de fum ..si acuma vreau sa-l plachez .sa-l aranjez ..
    cine stie cum trebuie facut.? platesc cat costa.

    • Cristi, nu sunt „facator” de seminee, pot doar sa iti spun cate ceva din experienta mea. Acum nu inteleg cum ai montat semineul fara sa-i faci postament si eventual zidurile laterale. Este semineu cu picioare metalice?
      Eu tocmai pentru a veni in ajutorul celor ca mine, care vor sa faca in regie proprie aceasta constructie, am facut intreg sirul de fotografii cu explicatii. Poti sa te inspiri pe piatrasilemn.ro, dl Helerea m-a ajutat si pe mine, si poti face cont pe misiuneacasa.ro, pe forum, si acolo vei gasi un topic „totul despre seminee”, cu explicatii, povestiri, foto, etc. Mie mi-a fost tare util. Ca idee, trebuie sa iti faci un plan, pe care sa-l expui unui zidar si nu e complicat. Necesita doar notiuni elementare de zidarie si rigipsare (daca faci hota din rigips), insa acel zidar trebuie sa inteleaga si sa execute corect lucrarea.
      Daca te pot ajuta cu ceva da-mi un mail cu ce te intereseaza sau scrie-mi aci pe blog. Spor la treaba!

  5. cornel

    Studiez de mai bine de 2 ani constructia de seminee si acum, in sfarsit, l-am realizat……sunt aproape de finalizare, mai am de montat rigipsul pe scheletul de profile metalice. M-am inspirat foarte mult din realizarea dumneavoastra si din sfaturile d-lui Helerea. Semineul l-am facut avand la baza tot un focar FERLUX C20. Acum sunt in stadiul de probe la foc si am intampinat o problema pe care va rog sa ma ajutati s-o depasesc cu niste sfaturi utile: focul nu ramane aprins decat daca deschid 2 mm usa de sticla a focarului, cum o inchid in decurs de 4-5 secunde se stinge. E ca si cum n-ar avea oxigen pentru ardere desi…….am practicat gaura intre spatele semineului si partea anterioara de sub usa unde se depoziteaza lemnele si-n plus am facut tot in spatele semineului si 2 gauri cu diametrul de 150mm fiecare, in podea , ca sa intre aer curat din beci si care sunt prevazute cu o trapa reglabila (gandind ca de aici pot sa reglez aerul deoarece focarul nu are decat 2 prize de aer in fata fara posibilitate de reglare).
    In rest am respectat toate conditiile realizarii in bune conditii ale unui semineu.
    Daca ma puteti ajuta cu un sfat si cu urmatoarea informatie: pe unde isi trage focarul aerul de ardere (nu gasesc nici-o fanta, nisa sau gaura care sa corespunda cu interiorul focarului………..oricum acesta se vrea de fapt inchis). Va rog sa-mi raspundeti si pe adresa mea de mail: velea_cornel@yahoo.com

    • mare sef,ai folosit CM11pacat trebe barem cm 17 11 o sa crape si dai foc la cosmelie…

      • Mare sef, corpul semineului nu se incalzeste deloc, asta e principiul de functionare!
        Hornul se incalzeste insa nu e fierbinte, de 2 ani de cand il forjez nu da semne de oboseala, l-am verificat. Daca ar fi aparut ceva fisuri, s-ar fi colorat in negru acea zona, de la condens. In plus de asta mai sunt si 10cm de bca in prima jumatate a cosului, sau 7,5cm in jumatatea superioara. Va trebui sa-l ancorez de peretele casei, asta inca nu am facut-o.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

