A zugravi – zugravire


…sau cum se manifesta pruritul in mod neateptat, mancarimea ca sa fiu inteles, si care sunt remediile cele mai eficiente.

S-a intamplat sa fie Andra in concediu 2 zile, joi si vineri. Concediu fortat, asa considera multinationalele astea ca sunt obositi angajatii si inchid portile pentru cateva zile!

Eu aveam un program ceva mai relaxat. Deci, 4 zile libere! Pentru mine zile libere = potecareala, plimbareala sau alte sinonime, pentru Andra zilele libere s-au materializat intr-o idee: „zugravim”!

Cu cateva zile in urma se intamplasera urmatoarele: Hornbach – raftul cu lavabile – benoclare la galeti – 40 kg de lavabila au aterizat cu tot cu galeata in portbagajul nostru. Si tot cu cateva zile inainte se intampalse sa zugravim baia. Amorsa aveam de anul trecut, Alpina, iar vopsea din belsug.

Andra s-a prins de coada bidinelei si a pensulat peretii si tavanul, in camera si hol. Dupa cateva ore, peretii uscati ne-au indemnat la zugraveala. Prima miscare de trafalet a insemnat si dezlipirea vechii lavabile de pe perete. Ce a fost la gura mea…

Pe scurt, a iesit un fel de zugraveala texturata, trafaletul lua bucati de vopsea veche si le depunea ceva mai incolo.

Am zis ca nu a afost amorsa buna, a fost putina si am diluat-o prea mult, etc. Vineri am luat amorsa Dufa, amorsa de profunzime! Am pensulat si cu ea dupa ce am slefuit peretii, am lasat-o o zi sa se usuce si am trecut la partea cu trafaletul. Acelasi rezultat! Aceleasi vorbe si la gura mea, ba chiar cu imbunatatiri! Asa am lasat peretii!

Peste cateva zile mergem la Dedeman sa comandam o canapea, o futelnita cu s-ar zice prin alte parti… Trec si pe la „raionul” cu vopsele si insfac lacom un bidon cu grund de profunzime Ceresit CT17. Ajuns acasa il imprastii pe perete in hol, vad imediat alt rezultat, vopseaua parea ca isi pierde consistenta si devine transparenta. Dupa o zi, trafalet si actiune! Zugraveala rezista!

In sfarsit!

Ca o concluzie, Ceresit face legea! Inca o data! Asadar, daca bricolati peretii, folositi produse de calitate si cu ceva istoric in urma lor. Probabil straturile vechi de lavabila nu au fost compatibile cu amorsa data, sau cu actuala vopsea, Deko Profesional (rahat!). Grundul m-a scos din necaz! (ca sa zic asa).
Si acu zic io… nu era mai bine sa mergem pe poteci? Da’ pruritul asta…

 

 

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , , , , , | 4 comentarii

Navigare în articol

4 gânduri despre „A zugravi – zugravire

  1. Altfel sinteti „normali” si voi…
    Mi se face pielea de gaina cind aud de zugravit.
    Si ar cam trebui si pe la noi.
    Daca tot aveti rodajul facut,nu veniti in vizita???
    Va ajut si eu.
    Stiu sa comentez,de nu-i vorba!…
    Mare grija cu canapeaua.
    Intreba-l pe vinzator daca te lasa sa sari pe ea (pe canapea) si fii atent la moaca lui.
    Iar daca ti-o aduce demontata acasa,sa fii acolo cind o despacheteaza.Au fost cazuri de rupturi,sparturi etc.
    Da’,presupun ca stii tu ce sa faci.
    Sa va bucurati de ea! (de canapea)

    • Imi amintesc de aventura ta cu zugravitul! :))
      Nu putem veni in vizita, am hotarat sa ne izolam, sa traim in izolare, suntem ocupati cu intinsul foliei anticondens si a catorva sule de vata minerala prin mansarda. Suntem tot o treaba!
      Canapeaua a fost aleasa stand pe ea, chiar ne-a invitat vanzatorul sa luam loc si sa alegem culoarea. De sarit nu m-am gandit, acum e prea tarziu. :))) Oricum, o sa sar pe a lor, cand o ridic pe a mea! Paguba lor sa fie. Va trebui sa fiu atent la magazin pentru ca o transport eu. Nu ar trebui sa fie probleme, e un model simplu si nu prea ar avea ce sa se strice, dar o sa verific inainte sa o platesc.
      Multumim!🙂

  2. Izolezi singur ? :lesin:
    Lasa, macar ati avut conopeiu pe loc. Aici , dupa ce-am dat banii a trebuit sa ma rog, sa sun, sa amenint, sa caut solutii. Ca de, daca plateam si transportul pe loc, nu mai simteam c-am luat piesa la reducere

    • Nu Hapi, izolam in doi! Nu e mare lucru, folie anticondens intre grinzi si capriori, vata minerala, profile de rigips si alta vata minerala intre ele, bariera de vapori si gata izolarea. Easy! :)))

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

