Focul


In urma cu putin timp am spus ca am descoperit sobele zidite. Interesat sa construiesc una, am aprofundat cercetarile si am descoperit lucruri interesante despre foc. Asadar, pana de curand aprindeam focul in soba de teracota punand cateva aschii peste care asezam lemnele uscate. Aprindeam focul sub aceasta gramada, focul arzand de jos in sus. Ei bine, am experimentat arderea de sus in jos, astfel: am asezat cat mai bine lemnele in focar si deasupra lor am pus aschii si am aprins focul. A ars mult mai bine, fara cenusa si a degajat o cantitate mai mare de caldura deoarece focul de deasupra incalzea prin radiatie lemnele de dedesupt, acestea degajau gaze (fum) care treceau prin focul aprins arzand la randul lor. Am redescoperit focul.

Multumesc de initiere membrilor http://soberustice.webgarden.ro/

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Focul

  1. Problema e ca trebuie sa faci o adevarata constructie cu lemnele-in caz ca ai suficient spatiu- si cel mai important,sa ai lemne uscate.Daca sint inca verzi,n-ai nici o sansa.
    Daca ai spatiu (in soba) mare,le poti pune ca in cuptorul cocator si atunci ai jar mult timp,caldura multa si cenusa putina.
    Sa aveti o saptamina placuta!

    • Asa este Fosile. Acum ma documentez pentru ca vreau sa construiesc o soba cu ardere prelungita pe modelul celor construite in zonele reci ale globului. aceste sobe au focarul ingust si inalt, unele au gratar pentru cenusa iar altele nu. Focarul ingust ajuta la stivuirea lemnelor si aprinderea focului deasupra lor, focul coborand incet odata cu consumarea lemnelor din stratul superior. Categoric, lemnele trebuie sa fie uscate, altfel degaja prea multi vapori de apa si se stinge flacara.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

