Semineu – Upgrade 2


In urma cu ceva timp va povesteam despre arderea de sus in jos.

Acum va voi prezenta o imbunatatire a focarului. Studiind sobele de zidarie cu ardere prelungita si sfatuit de Andrei Lesan, Soberustice , am realizat din tabla de aluminiu, de 3mm, taiata cu flexul si indoita, un sistem de canalizare pentru aer secundar necesar arderii superioare.

Pe scurt, lemnul incalzit la peste 360 de grade se transforma in gaz, acest gaz daca intra in contact cu aer (oxigen) incalzit, va arde. Fumul degajat de lemnul uscat, daca are temperatura potrivita si oxigen in calea sa, arde. Asta inseamna un plus de energie termica extras din aceeasi masa lemnoasa.

In schita de mai jos este „confectia” din tabla. Aceasta acopera o jumatate din gratarul cenusarului, locul prin care intra aer in focar sa intretina arderea. astfel, jumatate din cantitatea de aer va participa la ardere alimentand focarul de jos in sus iar cealalta jumatate va alimenta cu aer necesar arderii gazelor.

Aer secundar

In fotografiile de mai jos se poate vedea flacara formata in fata orificiilor prin care iese aerul. Chiar daca lemnul este pozitionat cam la 10cm de aceste orificii, gazele emanate se aprind in contact cu aerul incins.

_7126_7127_7128_7129_7130_7131_7132_7133_7134_7135

Iar in fotografiile urmatoare am surprins forma flacarilor, in partea inferioara arde lemnul, iar in partea superioara a focarului se vede o intensificare a arderii ca urmare a introducerii aerului preincalzit deasupra lemnelor.

_7138_7139

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , | 9 comentarii

Navigare în articol

9 gânduri despre „Semineu – Upgrade 2

  1. Si nu arde lemnul mai repede astfel alimentat?
    Fa-ti un consum si vezi care-i diferenta si daca iti ajung lemnele pentru iarna asta?…
    Pozele sint foarte faine.
    La cum imi place focul, as sta numai in fata semineului .

    • Nu arde mai repede, dimpotriva, daca nu e asezat bine chiar se stinge. E alimentat cu aceeasi cantitate de oxigen, jumatate din ea participand la ardere in mod obisnuit, iar cealalta jumatate, in cazul in care nu e atinsa temperatura de gazeificare, nu mai participa la ardere rezultand o scadere a intensitatii focului. In cazul in care lemnele se aprind si ard cu flacara puternica, asta se intampla pentru o perioada relativ scurta de timp deoarece pe gratarul cenusarului se depune cenusa care astupa orificiile pentru aer, in felul acesta iarasi mocneste partea de jos a lemnelor, arzand doar partea de sus alimentata de aerul din acele orificii. Deoarece carbunii incalzesc tabla de aluminiu, aerul care intra pe orificii este incins ajutand la arderea gazelor din lemn. Am experimentat deschizand usa focarului, credeam ca intrand mai mult aer se va intensifica flacara dar nu, in acel moment flacara de la gaze se stinge si se aprind flacarile la lemne. Motivul este temperatura aerului ce intra pe usa, acesta nu este incalzit si scade temperatura in focar.
      In fotografii nu se vede culoarea reala a flacarilor, mai am de lucrat la asta. Flacarile obisnuite sunt de culoarea din poze, in timp ce flacarile de gaz sunt de culoare violeta. E interesant cand e foarte incins focarul, lemnele carbonizate in partea de jos mocnesc iar flacarile sunt doar sus, nefiind in legatura directa cu lemnele. Au aspect de aurora boreala si un joc aproape ireal.🙂 Culmea este ca degaja la fel de multa caldura ca si flacarile puternice.

  2. lica P

    D-le Secareanu , il cunosc pe Andrei Lesan – Lisapet , vreau sa va spun ca ii faceti un mare deserviciu , si va voi explica de ce : in sobele lui , mai exact in focar , temperatura ajunge pe la 7-800 gr Celsius . Aluminiul are temp de topire la 658 gr Celsius . Deci, d-ta nu ai nu stiu ce temperatura in focar , nu cred ca el te-a sfatuit sa bagi aluminiu in focar . Asta-i treaba de amatori ……..

    • Domnule Lica Pavelea, din moment ce ati ajuns pe acest blog ati dat dovada de inteligenta, odata cu postarea unui comentariu ati dat dovada de inteligenta peste medie, asadar va sugerez sa va faceti un test IQ pentru a avea o cifra exacta. Eu pot spune ca aveti un IQ din 3 cifre, incepand cu 0 urmat de virgula, cam ca la James Bond: 0,07
      Asadar, despre deserviciul facut domnului Lesan, lasati-l pe dansul sa-si exprime nemultumirea iar pe dumneavoastra va rog sa savurati aroma altor oale, nu din ale mele. (am spus sa nu va mai bagati nasul unde nu va fierbe oala, asa pe intelesul dvs)
      Referitor la treaba de amator facuta, recunosc, am facut un semineu functional dupa ce m-am documentat un an si jumatate, sunt amator si nu am sustinut niciodata ca sunt de profesie zidar sau sobar. Probabil sunteti frustrat ca am detaliat modul de construire astfel incat sa poata cat mai multe persoane sa-si construiasca un semineu, sa nu mai plateasca manopera unor profesionisti Sunteti cumva unul din cei care au cerut 2000 de lei pentru construirea unui semineu? Daca da, atunci invit cititorii mei sa isi construiasca in regie proprie semineul, iar dumneavoastra sa va ofere un picior in cocis. (adica un sut in cur, ca sa intelegeti ce vreau sa zic)
      Dand dovada de inteligenta superioara ati inteles desigur ca eu am construit un semineu, nu o soba zidita. Asa cum bine stiti, principiul de functionare al unui semineu este „convectia”,(daaa, ce e aia…). Datorita acestui aspect, un semineu nu va acumula caldura si nu va ajunge la temperatura de topire a aluminiului. Am vrut doar sa canalizez aerul secundar necesar arderii superioare si am facut acest lucru cu ce am avut la indemana.
      Asadar stimate domn, daca sunteti in continuare stresat de treaba amatoriceasca facuta de mine, va recomand un sejur in Croatia, daca ati inteles aluzia. (No meri in Pula, ca sa intelegi si dumneata, Pula fiind un oras din Croatia, dar n-ai de unde sa stii)

  3. In primul rand, „sobe rustice” este site-ul lui Csomi, nicidecum al lui Andrei Lesan. Andrei se ocupa mai mult de pompe de caldura, site-ul lui este ” http://www.pompe-de-caldura-constanta.ro ” , ca are cunostinte vaste legate de sobele de zidarie este partea a doua.

    Apoi, in sobele de zidarie temperatura atinge de fapt 1000-1400 grade Celsius, dar sa nu aprofundam acest subiect. Arderea secundara poate avea loc si la temperaturi mai mici, doar ca incompleta.

    • razvan adrian ilie

      Vezi ca atinge 1050-1100 gr C,o dementa in suc propriu,topim si otel nu facem cald…in fiecare an repari soba….garantat,se umple de fisuri!R

  4. razvan adrian ilie

    A.L. are vaste cunostinte,dar nu in sobe,l am dovedit ca mic escroc,ti o spune unul care are 13 ani de termoseminee cu ardere mocnita,el a ruinat vreo 4-5 clienti pe softpedia,nu functioneaza soba ruseasca in prezentarea lui,e un mic sf,neinteles,el mai face 3-4 prosteli pe an,cit i o mai merge,nu cunoaste sevretele sobei rusesti,se zbate el sa le afle dar e departe de adevar,are un limbaj dulce,eu sint mai direct,fara oprelisti….bagerajungle pe softpedia,pag 75-150,vezi ce inseamna sa stii ceva din care sa traiesti ,bine!Razvan

    • Asa o fi, eu nu am verificat si nici nu am cunostintele necesare. In schimb am construit o soba cu clopote ajutat de el si de alti sobari de pe sobarul.com.
      Functioneaza bine, consuma putin, gazeifica…

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

