Soba cu clopote – 11


Dupa doua zile petrecute partial prin mansarda pot spune ca:
-Am inchis focarul.
Primul strat de samote subtiri si suportul pentru samota care e chiar deasupra orificiului de evacuare.

1Capacul completat de al doilea strat de samote

2Am inceput zidirea capacului pentru primul clopot, randul de caramizi puse decalat, la o jumatate de caramida mai in interior, are rolul de a apropia marginile peretilor astfel incat sa pot pune o caramida sprijinita pe ele.

3Incepe sa se inchida clopotul

4Laturile orificiului de evacuare le-am facut din samota, pe acolo vor trece gazele fierbinti si am considerat ca e mai sigur asa. Am folosit lut pentru zidirea lor, nu adeziv refractar, cu scopul de a absorbi diferentele de dilatare intre samota si caramida ceramica. In cel mai rau caz se va ceramiza lutul. (ceramiza sau ceramiciza?)

5-Am inchis primul clopot.
Am zidit pe uscat carmizile capacului lasand loc pentru calea directa. Dupa ce voi avea suberele confectionate voi putea zidi cu lut capacul pentru a fixa cat mai exact caramizile caii directe. Calea directa e un orificiu prin care fumul poate sa mearga din focar direct pe horn, incalzindu-l. Calea directa se lasa deschisa atunci cand se aprinde focul, dupa ce se incalzeste hornul se inchide pentru ca fumul sa circule prin clopote cedand caldura.

6Am incropit un suber din cornier si o jumatate de samota groasa.
Deschis

7Inchis

8-Am stabilit pozitia racordului la cosul de fum
Am desenat conturul ajutat de nivela minunata.

9Am gaurit si scos spartura dupa care am pus racordul pe pozitie. Il voi fixa dupa ce am si pentru el suberul necesar.

99 999Maine ma prezint la atelierul de fierarie sa imi sudeze cele doua corniere si sa prinda caramida intr-un colier sudat de un ax cu care voi manevra suberul.
Al doilea suber pentru horn va fi facut din tabla, gen fluture.

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

