Soba cu clopote – 14


 

Dupa cateva lucruri bune, dar si rele, intamplate, am pus mana pe mistrie.
Pentru a avea tiraj cat mai repede, e nevoie ca intr-un timp scurt sa incalzesc hornul. Pentru asta este construita „calea directa”, adica un orificiu prin care fumul si gazele fierbinti sunt evacuate pe horn pe cea mai scurta cale. Aceasta cale directa se foloseste doar la aprinderea focului, apoi se inchide cu suberul culisant.
Pentru a ghida fumul direct spre cos am construit un „ajutaj” din cateva caramizi, am facut un fel de acoperis deasupra suberului care sa conduca fumul spre horn, sa intre avand o temperatura cat mai mare._9158+1_-0_-1_tonemapped _9161+1_-0_-1_tonemapped _9162+1_-0_-1_tonemapped _9160=1_-0_-1_tonemapped

…si la soba am mai facut asa:
Ziduri laterale pentru al doilea clopot, pe care ma pregatesc sa-l inchid.

_9163+1_-0_-1_tonemappedPe ajutajul caii directe am pus doua caramizi pe care voi sprijini capacul clopotului. Am inceput sa restrang perimetrul pentru a sprijini cat mai bine capacul.

_9165Interiorul clopotului, necuratat si nefinisat inca

_9167 _9169Suberul caii directe si in spatele tevii de cupru este cananlul ascendent din primul clopot.

_9170Am lasat ferestre de vizitare prin care sa am acces la suberul caii directe, la suberul de horn si deasupra ajutajului.

_9174+1_-0_-1_fused _9172+1_-0_-1_fusedManerele suberelor
calea directa

_9173+1_-0_-1_tonemappedhorn

_9175+1_-0_-1_tonemappedPentru horn voi pune in spatele ornamentului o sageata de platband care sa indice pozitia inchis sau deschis.

Maine am promis cateilor ca le fac o plimbare mai zdravana, probabil vineri voi inchide capacul. In sfarsit, nu?  :D

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

