Soba cu clopote – 17


Un test de ardere. Nu am legat soba la butelie, asa ard gazele de lemn.

Aici ard aprox 1kg de lemne de brad, bucatele de 20cm lungime si cu grosimea medie de 2x2cm.

Nu pot incarca direct filmuletul, pun un link:

Categorii: Utile | Etichete: , , , , , , , , , , , | 27 comentarii

Navigare în articol

27 de gânduri despre „Soba cu clopote – 17

  1. foarte frumos. vreau sa-mi fac si eu doua sobe din astea. bravo!

  2. Flavius, daca exista posibilitatea sa decupezi peretii existenti, poti face o singura soba cu care sa incalzesti doua sau mai multe camere. Poate fi o soba cu registru cu care sa incalzesti toata casa cu calorifere. O singura soba are mai multe avantaje, manipulare mai usoara, deranj mai putin, alimentezi o singura data, scoti cenusa de l ao singura soba, are inertie mai mare, etc. Poate fi si cu plita sa gatesti in bucatarie, mancaruri ca pe vremuri.
    Studiaza posibilitatile, fa un calcul al necesarului termic, apoi proiecteaza soba sau sobele, tu stii cum e mai bine. Fara graba, sa iasa treaba buna!
    Poti face un cont pe Saconstruim.ro si sa citesti in timpul iernii, ai acolo multe informatii. Iarna e lunga, ai timp de studiu!
    Spor la treaba!

    • Buna ziua George
      te-ai incumeta si ai avea destul timp liber ca sa faci o soba cu clopote la o casa a carei fundatie se va turna saptamana viitoare ? daca da , te rog sa ma contactezi la lwfr42@yahoo.com
      multumesc

  3. Sipos Adrian

    Cu acest tip de soba se pot arde si lemne cu umiditate ridicata si nu neaparat uscate de 2 ani cum se cere la centrala termica pe lemne cu gazeificare?
    Sunteti multumit de randamentul ei?

    • Sincer, nu pot sa dau un raspuns cert.
      Soba mea inca nu e testata la capacitate din 2 motive: spatiul din mansarda nu este bine definit, inca bate vantul acolo si sunt temperaturi negative, abia dupa ce voi izola si ridica peretii despartitori pot spune cat de bine incalzeste. Al doilea motiv: soba mea inca nu e uscata la interior, am facut doar cate un foc pe zi, in ultima vreme chiar mai rar. Abia acum, dupa 2 saptamani de focuri, incepe sa se incalzeasca peretii de caramida ceramica, inca mai are umezeala care consuma caldura lemnelor.
      Nu pot spune nici cat ramane calda, fiind temperaturi negative in jurul ei, se raceste mult mai repede ca in utilizarea normala. Pot spune ca o gramajoara de lemn de fag, uscat, cu dimensiunile aproximative de 25x15x20cm, peste care pun o pastila de aprins gratarul si aschii de brad cat sa se aprinda focul, arde cu flacara peste 2 ore. La 10 minute de la aprindere deja arde gazul de lemn, flacarile formandu-se deasupra lemnelor in focar, la inaltimea orificiilor pentru aer secundar. Temperatura din focar e foarte mare, nu pot sta cu mana in interior daca vreau sa asez lemnele care ard.

      Despre lemne: in mod normal lemnele cu cat sunt mai uscate, cu atat va fi randamentul mai bun. In cazul lemnelor mai putin uscate, o parte din energia degajata prin ardere se consuma pentru uscarea lemnelor umede, abia apoi acestea se aprind. In felul acesta puterea focarului scade.
      Sunt convins insa ca se pot folosi si lemne uscate mai putin, ideal ar fi sa ramana de pe un an pe altul, dar asta e o situatie perfecta. Arderea superioara, cu aprinderea focului deasupra stivei de lemne, ajuta in acest caz, temperatura flacarilor face ca lemnele de sub foc sa se incalzeasca si sa se usuce.
      Eu folosesc la sobe brichete de rumegus, daca voi avea lemn uscat, si spatiu de depozitare, voi folosi si lemne.

  4. Horia

    Soba pare sa fie cu randament bun pentru ca pentru asta ne zbatem dar din fotografiile postate nu pot vizualiza soba in ansamblul ei ca sa nu mai vorbim de cote.Ar trebui inceput cu fundatia,postamentul,primul rand de caramizi ,al doilea rand de caramizi si tot asa din aproape in aproape pana la capac.Asa cum este postata nu am curajul sa incep construirea sobei.

    • Hmmm, ce-o fi fost in capul meu cand am postat asta, nici eu nu stiu!
      Horia, citeste te rog titlul, are un numar. Este postarea cu numarul 17, asta inseamna ca mai este o postare cu numarul 16, alta cu 15…pana la cifra 1. Pe la inceputuri vei gasi si fundatia, planurile, felul in care am pus primele caramizi, etc.
      Nu pot da cote, eventual poti sa iti dai seamna de cote relative numarand caramizile 🙂
      O soba este personalizata in functie de spatiul caruia ii este destinata. Soba mea poate fi foarte buna in mansarda mea, dar la tine poate fi prea mica sau prea mare.
      Ce zici, iti dau un link cu prima postare? 🙂
      Uite, aici ai toate postarile despre soba:
      https://secawildexplorer.wordpress.com/?s=soba+cu+clopote
      Iar aici e prima postare din aceasta serie:
      https://secawildexplorer.wordpress.com/2013/09/18/soba-cu-clopote-1/
      Iar povestea pe scurt este asa:
      https://secawildexplorer.wordpress.com/2013/09/18/soba-din-mansarda/
      Iar topicul meu, unde am invatat sa construiesc aceasta soba este acesta:
      http://www.saconstruim.ro/viewtopic.php?f=7&t=442
      Am fost mai explicit acum? 🙂
      Spor la studiat!

      • Horia

        Multumesc foarte mult pentru bunavointa de a-mi raspunde si avind in vedere ca este iarna si locul de baza ela gura sobei avem timp mai mult de a face comentarii,analize,schite si de altele .Eu am in plan sa incep constrirea sobei in anul viitor cand voi demola una facuta de un „mester care stie de toate :totdeauna face cea ce ii ceri dar iese cam la nimereala.Am mai studiat si prin alte parti si o soba am refacut-o dupa http://www.air-hot.ru soba de 51cmx89cm schita data de un rus Nicolai Zolotarev foarte usor de facut urmarind desfasurarea video.Am facut o mica modificare si merge super.Este calda de jos pina sus nu cere multe lemne si inchizind suberele ramine calda toata noaptea.Revenind la soba Schitata de Dv. daca aveti timpul necesar si bunavointa de a ajuta un doritor de noutati as ramine indatorat sa-mi trimitrti pe adresa mea http://www.lunguhoria@yahoo.com ceva schite pe randuri ca dupa cea ce este postat efectiv nu ma descurc.Sunt si cam in varsta/fac 71 de ani in curand deci prind greu si uit repede.Dar soba Dv. i-mi face cu ochiul si tare as dori sa vad una la fel facuta de mine.Ca si gabarit am locul si spatiul necesar construirii sobei.Cu linkuri si din astea nu ma stiu iar la adresele date de Dv. nu am putut vizualiza schitele. Cu multumiri care sa va umple podul sau mansarda eu ramin in astepterea unui raspuns.Cu stima si respectul pe care il port pentru cea ce faceti al Dv.Horia.

  5. Horia

    A trecut putin timp in care am gasit un binevoitor care a instalat programul indicat de Dv. acel Sketchup care este grozav mai ales pentru mine care sunt incepator in acest domeniu.De data asta am invartit soba pana ea a ametit putin dar in acest timp am inceput a intelege despre ce este vorba.Pe linga ca sunteti un perfectionist//laserul instalat arata dorinta de a fi totul OK!//aveti si alte preocupari vazindu-va si pozele postate lucru care ne apropie putin numai ca pozele mele sunt mai putin artistice .In timp voi mai cerceta pana ce voi avea soba in cap urmand ca ulterior sa o pun pe hartie.Inca o data va multumesc pentru ajutorul acordat si mai am o intrebare:tabla acea de aluminiu de 3 mm rezista in focar? Vad ca sa taiat materialul pe balcon dar nu am vazut o bara ceva care sa va protejeze ,sunteti tanar si ar fi pacat sa…. eu am avut parte de o cazatura de la 2,3m si numai o aripa de inger ma salvat de la ceva grav. VA DORESC SUCCES PE MAI DEPARTE SI SA DATI SI LA ALTII DIN EXPERIENTA ACUMULATA .CINE DA CEVA DIN TIMPUL SAU SE INTAMPLA SA MAI SI PRIMEASCA .Cu stima Horia.

    • Este perfect daca aveti programul instalat, asa veti putea chiar sa demolati planul meu si sa-l intelegeti mai usor.
      Tabla de 3mm, cred ca va referiti la cea din semineu, nu a rezistat. A fost facuta acea confectie mai mult pentru test, ca sa reziste ar fi trebuit sa fie din utel sau fonta, si mai groasa. Sau, cea mai buna solutie cred eu, construita din samota calea pentru aer secundar.
      Ati remarcat bine, nu am balustrada la balcon, sunt obisnuit cu inaltimile si nu lucrez pe margine.
      Spor la lucrare!

  6. Horia

    Daca tot ninge pe afara si nu putem demara mari lucrari eu mai vin cu ceva nedumeriri : 1/Vad pe unele zone ale sobei plasa de fibra incorporata in materialul liant dintre caramizi,care ar fi rostul ei. 2/Modelul de subar prezentat la horn este etans sau are ceva fanta ? La ce am terminat eu am lasat un spatiu mic pe unde sa fuga gazele sau fumul daca cineva din greseala mai pune pe jar ceva dupa ce suberul este inchis.Eu l-am facut taind cu bomfaierul o fanta in cot de 1,5 mm in care inping sau trag subarul ( o tabla dreapta cu grosime tot de 1,5 mmm) dupa trebuinta.Treaba de chinez dar nu scapa nimic pe linga el.3/Idea cu teava de cupru la subarul interior am adoptato pe viitor.4/ Cartonul acela intre focar si peretele sobei care ar fi smecheria cu el -sa circule ceva aer secundar pe acolo sau altceva ce nu pot eu intui.Pana incep lucrul sper sa invat sa si postez cea ce fac pentruca poti sa-i dai unuia tot mura in gura ;cote,poze va spun sigur nu oricine poate face o soba care sa mai si incalzeasca.Aici cred ca suntem sa invatam unii de la altii nu sa ne jignim cum am observat prin unele parti.Uite de exemplu rusii dau totul :poze,filmulete video si nu se tem ca vom merge noi sa le facem sobele.Asa si la noi mesterii consacrati au de lucru cat incape numai sa se tina de treaba.Inca o data trimit un car de multumiri pentru bunavointa de care dati dovada.Cu respect:Horia.

    • Va raspund cu mare placere:
      1. Plasa din fibra de sticla am pus-o pentru armarea liantului, lut+nisip. In mod traditional nu se foloseste, insa eu fiind incepator in acest domeniu mi-am luat o masura de siguranta pentru a evita apartia fisurilor.
      2. Subarul nu este perfect etans, ideal ar fi sa ramana deschis 10-15% din suprafata lui, din masuri de siguranta enumerate de dvs. La mine nu ramane atat de mult deschis, insa nici perfect etans nu este. Va trebui sa fiu atent sa nu se inchida accidental in timpul arderii. Avantajul meu este ca arderea este intensa si pe o perioada scurta, aprox 2 ore, dupa care nu mai alimentez cu lemne.
      3. Teava trebuie sa fie cu cativa mm mai mare in diametru, eu am folosit bara filetata de 12mm si teava de 15mm, nu am simtit miros de fum care sa iasa ape langa.
      4. Focarul este construit din caramida refractara iar peretele sobei este din caramida ceramica. Aceste doua materiale se dilata diferit, din acest motiv este bine ca ele sa nu fie lipite unul de celalalt, pentru a nu aparea fisuri. Ca sa impiedic lipirea celor doua materiale, am pus un carton care se va arde si va ramane un spatiu de 4-5mm in locul lui. Puteti lasa chiar mai mult, pana la 1cm. Punand carton am fost sigur ca nu va ajunge lut in acel spatiu.

      Nu trebuie sa-mi multumiti, eu ma bucur ca pot sa va ajut. Si ma bucur ca ati descoperit aceste sobe, nu multa lume stie de ele, mai ales cand aud de gazeificare in soba au impresia ca astea sunt povesti.

      Spor la lucrare, cand pot sa va mai aut cu ceva am sa o fac cu mare placere.

  7. alin

    Salut!
    Aceste sobe cu clopote par deosebite. Am vrea sa avem si noi una in viitoarea casa. Suntem la reautorizarea unor modificari ale proiectului. Informatia este multa, iar timpul, priceperea cam putine, la care se adauga copiii care te cam storc de energie :). In fine, am vazut ca esti disponibil a da si altora proiectul in Sketchup al sobei tale. Mi l-ai putea, te rog mult, trimite si mie? Evident ca noua ne va trebui ceva personalizat nevoilor noastre, dar pt. intelegere si in procesul de cautare al unui mester, cred ca va fi foarte util.
    Multumesc!

    • Cu mesterul va fi greu, mai intai va trebui sa stii cum functioneaza sistemul si apoi sa-i explici unui sobar, care probabil va spune ca asa ceva nu functioneaza sau nu e eficient 🙂
      Am trimis pe mail planurile!
      Spor la lucrare!

  8. alin

    Salut ,

    imi poti trimite proiectul in SketchUp , sa studiez si poate mai invat si eu cate ceva 🙂 ( apopa.home@gmail.com )

    Multumesc !

  9. andreiu

    Salut,

    Am urmarit intreaga poveste a sobei si am inteles tot ce ai explicat. M-ar ajuta totusi sa vad schitele sa am o privire de ansamblu mai completa.
    Imi trimiti si mie, te rog, pe email schitele sa inteleg mai bine ?

    Multumesc ! si … Felicitari pentru soba !

  10. Dan

    Bana ziua. Am urmarit modelul sobei dumneavoastra ,Am facut si eu una anul acesta se incalzeste soba dar mai scoate fum in casa pe la usa. Cum pot remedia problema? Va rog ajutati-ma

  11. nic

    nic

    Buna,

    V-am urmarit intreaga poveste a sobei si mi-a placut modul cum ati realizat-o. M-ar ajuta totusi sa vad schitele sa am o privire de ansamblu mai completa.
    Imi trimite-ti si mie, va rog, pe email schitele sa inteleg mai bine ?

    Va multumesc !i
    Felicitari pentru soba !

  12. Salut, știu că au trecut câțiva ani de la postări, însă acum am ajuns și eu cu cabana in roșu, am și hornul construit și sunt în căutarea unei sobe asemănătoare, în clopote… Mi-ai putea trimite și mie schițele 3D sau mi-ai putea construi chiar una identica? În cazul ultim cat ar fi manopera? Mii de mulțumiri, Lucian. nicolasq22@yahoo.com

  13. carstea octavian

    Felicitari pentru cunostintele dumneavoastra . Si mai ales pentru ajutorul pe care il dati celor doritori in constructia de sobe . Daca aveti amabilitatea de a-mi trimte schitele v-as ramine indatorat : ocarstea @yahoo.com .Multmesc si sa aveti sanatate si viata lunga !

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

